7 avantaje ale mersului cu bicicleta in oras

Scris de | 27 Feb 2017 | Despre: diverse | Fără comentarii


 

De mers pe bicicletă, cred că merg de când mă știu. Am avut ocazia, încă de copil, să bârâi vehiculul pe două roți în toate părțile. Am început cu timiditate, în satul de acasă, iar treptat am evoluat de la banalul mers la magazin la vizitatul Europei din șa. Așadar, pot să numesc, cu maxim de încredere, câteva din avantajele mersului pe bicicletă într-un oraș cum e Bucureștiul. Evident, cei care folosesc deja acest mijloc de transport știu despre ce este vorba, dar toți ceilalți habar nu au ce pierd.

  1. Nu rămâi blocat în trafic. Acesta este, cu siguranță, cel mai mare avantaj al bicicletei într-un oraș: faptul că îți permite să te strecori cu multă ușurință printre coloanele de mașini. Și, într-un oraș ca Bucureștiul, care ocupă locul 4 în lume la congestionare, e simplu de făcut calculul și de tras linie. Din experiență vorbind, nimic nu bate bicicleta când vine vorba de deplasarea în oraș, nici chiar metroul! Totuși, oamenii sunt atât de obsedați de ideea de mașină personală și confort încât preferă să petreacă 2 ore pe drum la volanul unei mașini, decât să înjumătățească timpul cu ajutorul unei biciclete.
  2. Scapi de înghesuiala din mijloacele de transport în comun. Oricine are un job cu program stabil știe cum arată un autobuz, un tramvai sau metroul la orele de vârf – nu e nici ușor, nici plăcut să împarți același spațiu (limitat) și același aer (sufocant) cu o mulțime infinită de alți oameni ca tine. Și, dacă pe deasupra mai e și vară, clar aglomerația nu se cere altfel decât evitată.
  3. Te bucuri de independență. Nu mai trebuie să aștepți un timp nedeterminat să îți sosească autobuzul. Nu mai trebuie să te învârți 10 minute să găsești loc de parcare. Poți să alegi ce rută îți e mai la îndemână sau care ți se pare mai rapidă. Și tot așa, ai prins ideea, sunt convins.
  4. Nu mai întârzii niciodată. Exceptând situațiile neprevăzute – o pană de cauciuc, de exemplu – vei știi de fiecare dată cât timp îți ia să ajungi în orice punct al orașului. Practic, eu fac maxim 40 de minute către oriunde în București. Cu timpul, înveți exact cât durează un drum până la Unirii, în parc sau la supermarket. În plus, e super simplu să calculezi: știi că mergi cu o medie de 25 km/h, deci te uiți pe Maps la distanțe și ai rezolvat dilema.
  5. Faci mișcare în fiecare zi. E clar că în societatea în care trăim ducem, cu toții, vieți extrem de sedentare. Și, cu toată această înmulțire a mâncării nesănătoase și a bolilor, chiar e nevoie de activitate sportivă în mod constant. Totuși, pentru că nimeni nu ne mai oprește din alergare, ne e aproape imposibil să găsim timp suficient și pentru sport. Așadar, să te duci cu bicicleta la muncă sau la școală poate reprezenta o soluție extrem de la îndemână.
  6. Ești mai vesel și te simți mai bine. E dovedit de către oamenii mai deștepți (cercetători, adică) că sportul declanșează secreția de endorfine. Practic substanțele astea îți invadează corpul și te fac mai optimist. Așadar, să mergi cu bicicleta prin oraș în loc de mașină sau transport în comun înseamnă să fii mai fericit și mai bine dispus, zilnic.
  7. Înveți orașul și îl redescoperi în mod constant. Viteza în care ne trăim viețile cred că e cea mai mare pierdere a societății contemporane. E adevărat, avem tehnologie, beneficii și multe oportunități, dar parcă prea pierdem din vedere micile frumuseți ce ne înconjoară! Și, chiar printre clădiri fiind și nu undeva în mijlocul naturii, tot sunt o mulțime de detalii și aspecte care merită observate și asimilate. Ei bine, bicicleta te apropie enorm de tare de tot ceea ce te înconjoară, oferindu-ți, în același timp, suficientă rapiditate în deplasare! Ce poate fi mai bine de atât?

OK, acum parcă aud cum cârcotașii încep să rumege: nu avem piste, șoferii sunt tâmpiți, hoții sunt de neoprit, poliția stă la pândă, vremea e urâtă, eu obosesc și transpir etc. Și ce dacă? Întotdeauna se vor putea găsi scuze pentru o activitate pe care nu vrei să o faci! Dar scuzele tale nu vor putea, în niciun fel, să minimizeze realitatea și impactul avantajelor existente. Și nu, nu spun că oricând, oricum și pentru orice bicicleta e răspunsul, spun doar că este soluția pentru o mulțime de probleme. Din păcate, cel puțin în România, aceasta este privită ca „mașina săracului”, ca un premiu de consolare pentru cineva care nu își permite un nivel de comoditate mai ridicat. Din fericire, nu este deloc de așa, ci din contră: cine merge cu bicicleta a învățat să se adapteze, să renunțe la mofturi și să renunțe la prejudecăți.

Mai mult, ca o concluzie, trebuie să spun că viitorul e al celor ca noi: oameni care înțeleg realitatea și învață să profite de schimbare – comoditatea nu e răspunsul, ci implicarea și deschiderea către nou.

 

P.S: Aș minți dacă aș spune că nu îmi place că suntem atât de puțini cicliști pe străzi…nu de alta, dar parcă n-aș vrea să se formeze cozi de biciclete, în loc de mașini. 🙂

 

Daca ti-a placut acest text, este foarte posibil sa iti placa si cele doua carti ale mele, de ce nu arunci un ochi? Sunt despre bicicleta, necunoscut, aventura si depasirea zonei de confort. Un fel de jurnal de calatorie, dar unde calatoria este, pana la urma, viata fiecaruia de zi cu zi.
Pentru ultimele noutati nu uita sa te inscrii la newsletter(dreapta, sus)!

Mai multe detalii!

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *