[Jurnal de cicloturist 2016] Vreme capricioasa, o noua tara si ziua cea mai scurta (Ziua 7)

Scris de | 1 Sep 2016 | Despre: jurnal de calatorie | Fără comentarii

Ne-ar fi plăcut ca dimineața să bată la ușa cortului cu soare, dar cerul este invadat de nori. Nici nu mai știm dacă a plouat pe timpul nopții, dar cel mai probabil ne va ploua astăzi. Cortul – adăpostul nostru incredibil de confortabil pe vreme rea – nu o să ne poată proteja. Vrem, nu vrem, trebuie să înfruntăm intemperiile pe cont propriu.

La micul-dejun am timp să admir peisajul unde ne-am petrecut noaptea: suntem pe un câmp deschis, proaspăt treierat, mărginit de mlaștini și păduri firave de câmpie. Păsări zboară în toate direcțiile, iar țânțarii încă nu s-au retras la ale lor. O ceață aburindă, gri-lăptoasă, se ridică către nori – completează, armonios, tabloul. Doar frigul ne trece…

Până la granița cu Slovacia fugim când de ploaie, când către ploaie. Jucăm „ruleta rusească” la fiecare pas. Cam pierdem. După ce trecem vama, încep și dealurile. E crunt să urci în linie dreaptă câte 3-4 kilometri, parcă nu se mai termină! În plus, suntem îmbrăcați cu hainele impermeabile, așa că ne încingem ca niște pui într-un cuptor, la rotisor.

Continuăm. Nu că am vrea, neapărat, dar nu avem de ales. Și dacă ne-am opri, la ce bun? Pedalând, măcar înaintăm.

Străbatem localități după localități. Multe sunt pline de rromi. La stresul vremii se adaugă și cel al oamenilor. Dacă am putea, ne-am grăbi.

Pe urcări, abia ajungem la 8 km/h. Pe coborâri, nu o lăsăm mai jos de 50. O alternanță de care ne-am lipsi, dar nu se poate.

Înainte de Slanec, relieful ne pune capac. Urcăm, minute în șir, un deal ce se pierde la orizont. La marginea pădurii, după ce lăsăm casele în urmă, dăm de un izvor cu loc de picnic amenajat. După negocieri crunte între noi, campăm ascunși în pădure. Sperăm să nu vină nimeni să dea o mini-petrecere acolo…

Deși apa e de gheață iar mașinile ne tot văd, ne spălăm din cap până-n picioare. Afară cerne iarăși, dar pădurea ne acoperă – mâncăm liniștiți. În desișul copacilor, se face seară curând. La nici 21:00 ne întrecem în sforăituri. Nimic nu se simte mai bine decât o odihnă lungă după o zi scurtă!

Datele zilei: 95 km, Kisvarda(HU) – Slanec(SK).

Track GPS: https://www.bikemap.net/en/route/3757692-ziua-7-kisvardahu-slanecsk/.

Singurul deal din Ungaria - îl ocolim

Singurul deal din Ungaria – îl ocolim

Relieful se ondulează - frumos pentru ochi, trist pentru picioare

Relieful se ondulează – frumos pentru ochi, trist pentru picioare

Când norii negri îți stau pe cap

Daca ti-a placut acest text, este foarte posibil sa iti placa si cele doua carti ale mele, de ce nu arunci un ochi? Sunt despre bicicleta, necunoscut, aventura si depasirea zonei de confort. Un fel de jurnal de calatorie, dar unde calatoria este, pana la urma, viata fiecaruia de zi cu zi.
Pentru ultimele noutati nu uita sa te inscrii la newsletter(dreapta, sus)!

Mai multe detalii!

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *